magnezowo | Magnez – pierwiastek życia.
15139
page-template-default,page,page-id-15139,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,transparent_content,columns-4,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Magnez – pierwiastek życia.

Spokój, relaks, dobry sen..

Zapewne z tym kojarzysz magnez. Słusznie, ponieważ rzeczywiście wiemy, że wspomaga układ nerwowy. Przyznam, że sama zainteresowałam się magnezem transdermalnym właśnie wtedy, kiedy miałam bardzo duże problemy ze stresem oraz snem.

 

Magnez przyczynia się więc do dobrego snu, jest pomocny w przypadku codziennego stresu.Wtedy dobrze jest go używać na dwa sposoby: regularnie, rano i wieczorem (czyli wedle zaleceń) oraz dodatkowo wedle potrzeby (czyli gdy czujemy skurcz).

 

Oczywiście, każdy organizm jest inny i zdarzają się przypadki, kiedy oprócz oliwy magnezowej wspomogą nas na przykład regularne kąpiele magnezowe stóp, całego ciała oraz, oczywiście, aromaterapia.

 

Od razu dodam, że kluczem są jak zawsze zmiany w trybie życia, cierpliwość  oraz.. porządne odżywianie. Jeśli jemy w niezrównoważony sposób, nie tylko nie dostarczamy sobie koniecznych składników, ale także usuwamy je z organizmu.

 

Tak jest w przypadku magnezu: w diecie bogatej w cukier, notuje się większe niedobory.

 

 

To jednak tylko wycinek tego, co potrafi magnez.

 

Wiemy, że wpływa na około 400 procesów komórkowych oraz całe układy naszego organizmu. Niektóre mechanizmy, takie jak transport magnezu w mitochondriach są już dobrze poznane, inne wciąż czekają na odkrycie.

 

Magnez przyda Ci się jeśli..

Pracujesz intelektualnie /uczysz się

magnez dla układu nerwowego

Wiemy, że magnez jest krytyczny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i potrzebujemy go szczególnie, podczas wysiłku intelektualnego. Dotyczy to również dzieci i nastolatków, którzy bardzo intensywnie się rozwijają i są równocześnie mocno obciążeni nauką. W tym wypadku oprócz dbania o codzienne i regularne dostarczanie magnezu, można rozwazyć dodatkowe wsparcie (np. kąpiele magnezowe stóp).</p> <p>Osoby pracujące intelektualnie mają też tendencje do spożywania dużej ilości kawy i czasem słodyczy (mózg domaga się natychmiastowego ``zastrzyku`` energii), co dodatkowo usuwa magnez z organizmu.

Pracujesz fizycznie

magnez dla mięśni

Magnez kojarzymy głównie z pracą intelektualną, ale.. niesłusznie! W formie transdermalnej (zwłaszcza w formie oliwy lub żelu) świetnie wspomaga mięśnie. Wielu moich bliskich pracuje fizycznie (w sektorze rolniczym oraz budowlanym) i po codziennej pracy magnez ułatwia relaksację mięśni. W takich wypadkach dobrze jest go używać regularnie oraz podczas potrzeby (mieć buteleczkę ze sobą). Bardzo dobrze łączy się z olejkemi miętowym oraz eukaliptusowym.

Pracujesz na stojąco

magnez dla łydek

Kto nigdy nie pracował wiele godzin na stojąco ten nie wie, jak bardzo wymagająca jest to praca. Zwłaszcza, jeśli wymaga od Ciebie stania w wyższym, niewygodnym obuwiu (solidaryzuję się tutaj min. z ekspedientkami oraz dziewczynami stojącymi na różnego rodzaju promocjach). Magnez transdermalny pomoże Ci zadbać zwłascza o stawy oraz łydki. Przyda się też, jeśli Twoja praca wymaga wiele ``biegania`` z miejsca na miejsce, na przykład jako przedszkolanka, pielęgniarka czy po prostu mama, biegająca za uczącym się chodzić szkrabem. W takim wypadku oliwę magnezową dobrze jest stosować konsekwentnie + w miarę potrzeby + na noc.

Źle śpisz

magnez dla relaksu i dobrego snu

Jednym z głównych powodów, dla których wprowadziłam serię transdermalną była aromaterapia snu. Magnez wspomaga układ nerwowy, pomaga się zrelaksować (zwłaszcza kąpiele stóp), dezaktywuje adrenalinę. Przydaje się także przy zaburzonych wzorcach snu (kiedy np. z powodu stresu wybudzamy się w nocy) oraz kiedy wybudzają Cię mimowolne skurcze mięśni. W takim wypadku magnez transdermalny dobrze jest stosować według zaleceń (rano oraz wieczorem) oraz bezpośrednio przed snem/na wybrane miejsce.

Biegasz/uprawiasz sport

magnez dla mięśni

Magnez wpływa ma relaksację mięśni, dlatego możesz go używać przed rozgrzewką oraz po wysiłku fizycznym. Bardzo dobrze łączy się z rozgrzewającym masażem, można go także używać po prysznicu/kąpieli, kiedy skóra jest ciepła i mięśnie dodatkowo rozluźnione. Atleci i osoby, które profesjonalnie uprawiają sport, mogą skorzystać z kąpieli magnezowych. W aromaterapii bardzo dobrze łączy się min. z olejkiem eukaliptusowym.

Jesteś nastolatkiem (lub rodzicem nastolatka)

magnez dla układu nerwowego/hormonalnego/mięśniowego

Nastolatki mogą szczególnie skorzystać z magnezu z kilku powodów. Po pierwsze, w etapie intensywnego wzrostu bardzo ważne jest prawidłowe przyswajanie wapnia, które jest nie możliwe bez magnezu. Po drugie, nastolatki często bardzo dużo pracują intelektualnie (często więcej niż my, dorośli), czasem też mają obolałe mięśnie (ze względu na szybki wzrost). Magnez pomaga także dostarczać energię komórkową, wspomaga walkę ze stresem oraz pomaga regulować gospodarkę hormonalną<br />

Zmagasz się z menopauzą

magnez reguluje gospodarkę hormonalną

Magnez pomaga regulować gospodarkę hormonalną, wpływa pozytywnie na układ nerwowy oraz jest relaksantem. To wszystko sprawia, że może wspomóc zwłaszcza w przypadku codziennych huśtawek nastroju/stresu etc. Dodatkowo (oczywiście razem z innymi składnikami) jest konieczny do prawidłowego przyswajania wapnia w organizmie i przydaje się w przypadku skurczy mięśni (zwłaszcza łydek). Według mnie klasyczny dodatek do aromaterapii.

Planujesz ciążę/karmisz piersią

magnez dla układu nerwowego/mięśniowego

Ciąża i karmienie piersią, są niezwykle obciążające dla organizmu kobiety. Właśnie dlatego magnez jest jednym z elementów zbilansowanej diety w tym okresie, a jeśli to możliwe, warto zainteresować się tematem przed planowaną ciążą. Magnez szczególnie może się przysłużyć w łagodzeniu codziennych skurczy łydek oraz wtedy, kiedy tradycyjna suplementacja niekoniecznie daje radę (np. wymioty). Na pewno przyda się Mamie karmiącej oraz Mamom malutkich dzieci. System nerwowy oraz mięśniowy Mam jest wtedy mocno obciążony (min. przez brak snu ale też.. noszenie szkrabów, a potem ciągłą uważność) i z pewnością warto zainteresować się magnezem. Oczywiście w razie pytań, skonsultuj się ze swoim lekarzem.<br />

Chcesz zadbać o układ krążenia

magnez dla układu krążenia

Wpływ magnezu na układ krążenia jest stosunkowo dobrze udokumentowany w badaniach naukowych. Wiemy, że jest relaksantem oraz są badania wskazujące, że przyjmowanie magnezu może obniżać ciśnienie tętnicze. Nie mogę tutaj w żaden sposób sugerować porady lekarskiej, jednak jest to zdecydowanie temat, którym warto się zainteresować.

Przyjmujesz dużo leków

magnez dla układu oddechowego

Umówmy się: nikt (a przynajmniej większość z nas) nie bieże leków dla przyjemności. Jednak czasem trzeba. Jako astmatyczka wiem o czym mówię: magnezem interesowałam się głównie pod kątem mojej dolegliwości, deficyt magnezu jest bardzo częsty w tym przypadku. Wiele leków, zwłaszcza wziewne leki sterydowe czy diuretyczne (moczopędne), przyczynia się do usuwania magnezu z organizmu. Jest to zdecydowanie temat, którym warto się zainteresować i zapytać o to lekarza czy farmaceutę.

Po prostu chcesz się zrelaksować!

magnez dla układu nerwowego

Tak po prostu! Świetnym pomysłem jest wtedy kąpiel stóp (można dodać kilka kropli ulubionego olejku eterycznego, na przykład pomarańczowego czy lawendy) lub masaż z wykorzystaniem oliwy magnezowej. Możesz też czytać książkę, zapalić świece, słuchać muzyki, rozmawiać z rodziną, poprosić kogoś bliskiego o masaż.. W końcu Ty wiesz co jest dla Ciebie najlepsze!